Nie działa kupon promocyjny?

Kupon może nie działać z powodu braku ważności bądź problemu z systemem, który je weryfikuje. Proszę zignorować kwotę podaną przez system i komunikat
o błędnym kuponie. Mimo tego że system informuje Państwa iż kupon jest przeterminowany lub nieważny prosimy w kroku 6-tym wpisać nr kuponu, zdejmiemy
go ręcznie z listy kuponów, wybrać płatność zwykłym przelewem bankowym, przejść dalej i wysyłać zamówienie. Potem opłacić tylko koszt wysyłki.
W tytule przelewu proszę wpisać nr zamówienia/zamówień. Termin ważności kuponu jest wiążący i nieprzekraczalny.

Co zrobić gdy w kroku 6-tym zamówienia widoczna jest „biała plama”.
Oprogramowanie nie reaguje?

W celu naprawy problemu należy w kroku szóstym zamówienia kliknąć na białym polu okna prawym przyciskiem myszki na pozycję Właściwości.
Pokaże się okno szczegółów, należy skopiować widoczny tam adres URL mający formę: http://www.sonar.pl/payu/index.php?id=JY3JNLP1 

plama1.png

Pokaże się okno szczegółów, należy skopiować widoczny tam adres URL mający formę: http://www.sonar.pl/payu/index.php?id=JY3JNLP1

plama2.png

i wkleić go do przeglądarki internetowej INTERNET EXPLORER. Tam zaznaczyć opcję Tak/Yes w oknie, które wyświetli się po uruchomieniu strony internetowej w przeglądarce INTERNET EXPLORER . Po tej operacji będzie można przejść w Zamówieniu w programie do kroku siódmym – wysyłanie Zamówienia do drukarni. Opisany problem związany jest z konfiguracją platformy.net, niezbędnego składnika programowego wymaganego przez aplikacje projektową . Realizacja płatności jest w pełni bezpieczna.

Kto jest właścicielem plików *.pdf wykorzystywanych do druku?

Właścicielem plików *.pdf wysokiej rozdzielczości do druku jest fotoprintum.pl. Materiały przechowywane są przez okres minimum 3 miesięcy. Po tym czasie są usuwane.

Czy w programie można umieścić własne grafiki teł oraz klipartów ?

W aplikacji możliwe jest umieszczanie własnych grafik. W celu stworzenia tła z własnej grafiki należy złapać myszką plik z paska po prawej stronie i przeciągnąć go do górnego obszaru strony w oknie projektowym. Zależnie od tego czy kursor z przeciągniętą grafiką umieścimy po dłuższym boku strony otrzymamy tło dla 2 stron (rozkładówki), bądź po krótszym boku dla jednej strony (prawej bądź lewej) odpowiednio do ustawienia kursora.

W celu umieszczenia klipartów w programie należy z górnego menu aplikacji wybrać Projekt → Kliparty - > Dodaj klipart z pliku:

Jedynie tak dodane pliki klipartów oraz teł zostaną przesłane do drukarni. Zabrania się ingerencji w pliki instalacyjne programu przez co rozumie się kopiowanie,
zmianę nazwy czy ich treści. Fotoprintum.pl nie odpowiada za wynikające z tego powodu błędy w wydrukach / różnice w materiałach jakie zaprojektowali
Państwo na swoim komputerze w stosunku do przesłanego projektu.

Czy pracownicy drukarni ingerują w pliki projektu?

Pracownicy nie modyfikują plików projektu/ układu zdjęć przesyłanych zamówień. Jeśli na etapie ręcznej weryfikacji wstępnej zostanie wykryty błąd wiążący się ze znaczącym przeprojektowaniem układu strony/ okładki Klient otrzymuje informacje o zaistniałych problemach oraz charakterze poprawek. W zależności od ilości zmian jakie należy wprowadzić, Klient bądź drukarnia wdrażają poprawkę. Do czasu wysłania poprawnego projektu przez Klienta bądź otrzymania pisemnej akceptacji poprawek przesłanych drogą emaliową realizacja zamówienia zostaje wstrzymana.

Jak utworzyć kopie projektu? Co zrobić gdy zamówienie nie chce się wysłać?

Czasami zdarza się sytuacja, w której nie można przesłać do nas zamówienia, bądź przesłało się ono błędnie. Najczęściej wynika to z problemów z Państwa łączem internetowym bądź konfiguracją platformy.net

Jeśli nie powiodła się próba wysyłki Zamówienia należy utworzyć jego kopię. Aby raz jeszcze przesłać zamówienie przez Internet należy: 

  • otworzyć swój projekt w programie Fotoprintum
  • w pasku górnym, po prawej stronie wybrać zakładkę Plik a następnie Utwórz kopię projektu - program zapyta czy utworzyć taki sam album jako kopię projektu, należy wcisnąć Tak
  • program skopiuje pliki zamówienia i utworzy kopię projektu różniącą się numerem zamówienia
  • następnie proszę przejść raz jeszcze wszystkie kroki zamawiania, aż do kroku siódmego
  • jeśli korzysta Pan/Pani z oferty serwisu sprzedaży grupowej proszę w uwagach w trzecim kroku zamówienia wpisać nr kuponu serwisu grupowego
  • poprzednio wpisane Państwa dane adresowe i wysyłki pozostały zapamiętane, nie trzeba ich wpisywać raz jeszcze, proszę tylko pamiętać o ponownym wybraniu rodzaju płatności i wysyłki
  • w przypadku jeśli wcześniej, przy wysyłaniu pierwotnego zamówienia opłaciliście je Państwo poprzez Płatność on-line, teraz podczas wysyłania zamówienia-kopii należy w opcjach płatności w kroku szóstym wybrać Płatność zwykłym przelewem bankowym, aby program mógł zakończyć wysyłanie zamówienia. Oczywiście nie musicie Państwo płacić raz jeszcze za kopię zamówienia.
  • po zakończeniu procedury zamawiania, po kroku siódmym w dolnym rogu pojawi się pasek postępu przesyłania. Musi dojść do końca. W tym czasie nie można wyłączać komputera ani połączenia z internetem. Otrzymacie Państwo automatyczny mail z informacją o przesłaniu zamówienia.

Jeżeli pomimo prób przesłania zamówienia przez Internet zamówienie nie prześle się na nasz serwer, proszę zapisać je na płycie CD i przesłać nam pocztą/ kurierem lub wgrać poprzez zewnętrzny serwer np. dropbox/ Sendspace.com jako paczkę do pobrania przez nas (Patrz punkt Jak przesłać pliki zamówienia na serwer zewnętrzny?) 

W tym celu należy: 

otworzyć swoje zamówienie w programie Fotoprintum w pasku górnym, po prawej stronie wybrać zakładkę Plik, a następnie Utwórz kopię projektu - program zapyta czy utworzyć taki sam album jako kopię projektu, należy wcisnąć Tak program skopiuje pliki zamówienia i utworzy kopię projektu następnie proszę przejść raz jeszcze wszystkie kroki zamawiania w kroku czwartym program pyta się czy projekt ma być przesłany internetem czy zapisany na CD - proszę zaznaczyć Dostarczę zamówienie osobiście poprzednio wpisane Państwa dane adresowe i wysyłki pozostały zapamiętane, nie trzeba ich wpisywać raz jeszcze, proszę tylko pamiętać o ponownym wybraniu rodzaju płatności i wysyłki w przypadku jeśli wcześniej, przy wysyłaniu pierwotnego zamówienia opłaciliście je Państwo poprzez Płatność on-line, teraz podczas wysyłania zamówienia-kopii należy w opcjach płatności w kroku szóstym wybrać Płatność zwykłym przelewem bankowym, aby program mógł zakończyć wysyłanie zamówienia. Oczywiście nie musicie Państwo płacić raz jeszcze za kopię zamówienia. Wszelkie kwestie związane z płatnością można ustalić telefonicznie bądź e-mailowo z pracownikami Biura Obsługi Fotoprintum.pl po zakończeniu procedury zamawiania, po kroku siódmym pojawi się katalog z plikami do zapisania na CD. 
Proszę zapisać pliki na CD i wysłać nam pocztą/kurierem lub wgrać poprzez zewnętrzny serwer np. dropbox.com/ Sendspace.com jako paczkę do pobrania przez nas (Patrz punkt Jak przesłać pliki zamówienia na serwer zewnętrzny?)

Jakie są wymagania techniczne aplikacji?

System operacyjny: Od Windows 2000 do Windows 8 lub MAC w wersji < 12 Zalecana rozdzielczość ekranu: 1024x768 lub 1280x1024 pikseli Oprogramowanie .NET freamework : w wersjach 2 oraz 3.5 dostępne jest na stronach producenta bądź popularnych portalach z bezpłatnym oprogramowaniem np.: http://www.dobreprogramy.pl/.NET-Framework,Program,Windows,12105.html 
UWAGA 
Oprogramowanie nie działa na urządzeniach typu smartfon / tablet ze względu na brak kompatybilności systemu operacyjnego oraz dostosowania do dotykowego interfejsu użytkownika.

Jak przesłać pliki zamówienia na serwer zewnętrzny (na przykładzie sendspace.com)?

Jeśli nie powiodła się próba wysyłki Zamówienia przez program możecie Państwu wysłać je na darmowe serwery np. sendspace.com, który umożliwiają udostępnianie plików. Tego typu serwery działają na takiej zasadzie, że dostęp do materiałów znany jest tylko osobom, które posiadają specjalny link (adres internetowy). Zapisane tam Państwa dane po pewnym okresie są automatycznie usuwane z serwera, a link przestaje działać. Takie rozwiązanie gwarantuje bezpieczeństwo Państwa danych. 
Przed wysyłką plików zamówienia należy je odpowiednio przygotować. W tym celu należy:

  • Odnaleźć pliki zamówienia na Państwa dysku twardym. Jeśli nie zmieniali Państwa ścieżek instalacyjnych pliki zamówienia powinny znajdować się w lokalizacji: c:Fotoprintum_nazwa_aplikacjiProjekty zapisane. Należy w tej lokalizcji odnaleźć katalog o numerze Państwa zamówienia i spakować go do archiwum rar/zip/tar np. za pomocą programu Winrar. Spakowany plik z zamówieniem proszę zapisać na dysku, w dowolnej, wybranej przez Państwa lokalizacji.

Aby przesłać spakowany plik z zamówieniem należy: 

    • Wejść na stronę internetową www.sendspace.com

    • Po kliknięciu przycisku „Browse” należy wskazać spakowane pliki zamówienia1 na dysku twardym, tam gdzie Państwo zapisaliście je wcześniej. Następnie nacisnąć przycisk Upload
    • Po kliknięciu przycisku Upload zamówienie zacznie się wysyłać. Czas przesyłania zależny jest od prędkości Państwa łącza internetowego oraz obciążenia serwera. Prosimy o nie wyłączanie komputera, przeglądarki www oraz dostępu do Internetu.

  • Po kliknięciu przycisku Upload zamówienie zacznie się wysyłać. Czas przesyłania zależny jest od prędkości Państwa łącza internetowego oraz obciążenia serwera. Prosimy o nie wyłączanie komputera, przeglądarki www oraz dostępu do Internetu.
  • Po przesłaniu plików dostępne będą dla Państwa dwa adresy. Pierwszy z nich należy skopiować do schowka (po kliknięciu przycisku Copy link bądź z wykorzystaniem kombinacji klawiszy CTRL+C) i przesłać do nas mailem na adres: zamowienia@sonar.pl. W treści wiadomości prosimy o podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia: danych adresowych i do wysyłki (jeśli są inne), numeru telefonu, nakładu. Po otrzymaniu od Państwa maila z linkiem do pobrania zamówienia wgrywamy je do systemu ręcznie. Po zakończeniu wgrywania do systemu dostaniecie Państwo automatyczny mail potwierdzający. Od tej pory realizacja zamówienia będzie przebiegać standardowo.

Skąd pobrać i jak zainstalować program do projektowania?

Program FotoPrintum należy pobrać z naszej strony internetowej z zakładki "Nasze Oprogramowanie", bezpośredni link do tej podstrony jest tutaj Mają Państwo do wyboru aplikacje umożliwiające projektowanie albumów, kalendarzy oraz gadżetów.

Instalacja zostaje przeprowadzona za pomocą kreatora instalacji, w którym można wybrać miejsce instalacji oprogramowania oraz miejsce zapisywania projektów. Reszta ustawień programu zostaje wprowadzona automatycznie przez kreator instalacji.

Instalacja programu i jego uruchamianie powinna być wykonywana z większymi uprawnieniami użytkownika systemu (dotyczy systemów operacyjnych od Widnows 7 w górę).

Jak wyglądają poszczególne etapy tworzenia projektu?

Za pomocą zainstalowanego programu FotoPrintum zaprojektujecie Państwo swój fotoprodukt przechodząc strzałką do kolejnych kroków i komend:

  • wybierz opcje „Nowy”,
  • wybierz typ i nazwę produktu
  • wybierz i wprowadź zdjęcia do wprowadzenia do projektu
  • określ, czy zdjęcia mają być dołączone automatycznie, czy będą rozmieszczane ręcznie oraz czy będziesz je dopasowywać do szablonu
  • jeżeli nie wybrałeś/aś szablonu wybierz tło z dostępnych kategorii
  • od tego momentu można już rozpocząć projektowanie i wprowadzać własne pomysły (dodawać tła, efekty, ramki, maski, grafiki, teksty, dodawać lub usuwać strony). Zdjęcia możesz obrabiać, wypełniać, przycinać i rozmieszczać na stronach projektu. Możesz także korzystać z innych funkcji zaawansowanych

Na co trzeba zwrócić uwagę tworząc projekt fotoproduktu?

Projektując macie Państwo praktycznie nieograniczone pole do wykorzystania własnych pomysłów i inwencji. Możecie dodawać teksty i zdjęcia, obracać je, kadrować, korygować pod względem kolorystycznym, dodawać efekty specjalne, maski, ramki, tła i inne. Jedynymi rzeczami, na które musicie Państwo zwrócić uwagę są uwarunkowania technologiczne związane z projektowaniem. Przy projektowaniu należy szczególnie zwróć uwagę na tzw. bezpieczny obszar stron. Wyznacza on margines, poza którym nie powinno się umieszczać zdjęć i tekstów. W przypadku albumów i oprawy zeszytowej (Fotozeszyt) bezpieczny obszar okładki i stron środkowych odsunięty jest od krawędzi strony o 5 mm. W przypadku oprawy twardej albumów (Fotoalbum) ze względów technologicznych bezpieczny obszar okładki odsunięty jest od krawędzi strony o około 20 mm, które potrzebne jest na oklejenie okładki okleiną (oklejanie na zakładkę). W tym wypadku szczególnie zwróćcie Państwo uwagę, żeby zdjęcia i teksty nie wychodziły poza ten obszar. Elementy, które znajdą się poza tym obszarem mogą zostać ucięte w procesie technologicznym. Natomiast bezpieczny obszar stron środkowych Fotoalbumu tak jak w przypadku Fotozeszytów, jak i innych fotoproduktów, wynosi 5 mm od krawędzi projektu. Uwagi te nie dotyczą tła, które może wypełniać cały format strony. Chyba, że chcecie Państwo aby zdjęcia były ucięte przez krawędź strony i jest to zgodne z Państwa koncepcją artystyczną założoną w projekcie.

UWAGA 

W przypadku fotoalbumów ze względu na specyfikę oprawy twardej część grafiki w grzbiecie (ok. 10 mm) będzie niewidoczna po otwarciu albumu. Dlatego nie zalecamy projektowania stron środkowych jako tzw."rozkładówek" tzn. zdjęcie, które umieścicie Państwo na dwóch stronach - lewej i prawej przecięte będzie w środku grzbietem i w tym miejscu część zdjęcia może być niewidoczna

Informacje techniczne dotyczące zdjęć:

  • projektując w programie FotoPrintum możecie Państwo dodawać zdjęcia w formacie .bmp, .tiff lub .jpg,
  • zalecana rozdzielczość zdjęć to 300 dpi,
  • aby późniejsze przesyłanie gotowego projektu do nas nie zajmowało zbyt wiele czasu zalecamy, aby pojedyncze zdjęcie miało objętość maksymalnie do 5MB,
  • proszę pamiętać, że zdjęcia źle wykadrowane lub nieostre, które użyjecie Państwo w projekcie wyjdą tak samo w druku końcowym.

Jakie możliwości edycyjne ma program do projektowania fotoproduktów?

Projektując macie Państwo praktycznie nieograniczone pole do wykorzystania własnych pomysłów i inwencji. Możecie dodawać teksty i zdjęcia, obracać je, kadrować, korygować pod względem kolorystycznym, dodawać efekty specjalne, maski, ramki, tła i inne.

Jakie są wymagania systemowe, aby skorzystać z programu do projektowania FotoPrintum?

Minimalne wymagania, które musi spełnić komputer, na którym może zostać zainstalowany nasz darmowy program FotoPrintum to:

  • system operacyjny Windows XP/Vista/Windows 7, Windows 8
  • co najmniej 1 GB wolnego miejsca na twardym dysku,
  • co najmniej 512 MB pamięci operacyjnej RAM
  • zalecana rozdzielczość ekranu to 1024x768 lub 1280x1024 lub wyższa

Dlaczego zdjęcia na wydrukowanym albumie wyglądają ciemniej niż na moim monitorze?

Jest kilka powodów, dla których kolory na monitorze różnią się od kolorów na wydrukach. Po pierwsze, żeby monitor wyświetlał poprawnie kolory musi być skalibrowany. Każdy nieskalibrowany monitor potrafi wyświetlać kolory w inny sposób. Do kalibracji monitorów używane są specjalne urządzenia, dlatego komputery domowe i komputery nieprzeznaczone do obróbki grafiki nie są kalibrowane. Dlatego na domowym komputerze zdjęcia mogą wydawać się w miarę dobre, a po przetworzeniu cyfrowym w programie graficznym i w druku kolory mogą wyjść nieco inne. Drugą sprawą jest sposób odbioru barw. Monitor, który emituje światło, powoduje, że nasze oko może lepiej odbierać ciemne kolory niż te na wydruku, który widzimy dzięki światłu odbitemu. Dlatego na ciemnych zdjęciach z monitora widzimy więcej szczegółów, a na tych samych wydrukowanych, jest ich mniej i są one delikatnie ciemniejsze. Dlatego prosimy zwracać uwagę, żeby zdjęcia, które Państwo zamieszczacie były dobrze doświetlone, nie były robione pod słońce lub w nocy. Wtedy efekt końcowy w druku może być niezadowalający i zdjęcia wyjdą zbyt ciemne.

Dlaczego czcionka użyta przeze mnie w projekcie różni się od czcionki w gotowym wydrukowanym produkcie?

Dokładamy wszelkich starań, żeby wykonać Zamówienia w jak najwyższej jakości i zgodnie z zamysłem autora. Czasami jednak nie posiadamy czcionek użytych przez Zamawiającego w projekcie, wtedy tylko polskie znaki wyświetlają się z innej czcionki. Aby ujednolicić wygląd napisów program do edycji zamienia czcionki przed drukiem na zbliżone, dostępne u nas.

Czy mogę skorzystać z pomocy grafika w państwa firmie?

Oczywiście. Możemy wykonać dla Państwa dowolny projekt z powierzonych zdjęć i tekstów. W tym celu prosimy o kontakt z nami. Drobną pomoc świadczymy Gratis. Natomiast w przypadku prac wymagających większego zaangażowania czasowego grafika ta usługa jest dodatkowo płatna i zależy od stopnia skomplikowania tych prac.

Jak wyglądają poszczególne etapy składania zamówienia?

Po zaprojektowaniu przez Państwa grafiki na swój fotoproduktu przechodzimy do etapu zamawiania. W tym celu proszę wybrać z górnego menu ikonę "Zamów" i postępować wg poleceń programu. Niebieską strzałką u góry przechodzimy do kolejnych kroków zamówienia:

  1. W pierwszym kroku program wyświetli planszę startową „Do Twojego zamówienia dzieli Ciebie już tylko kilka kroków”,
  2. W drugim kroku program przedstawi wizualizację poszczególnych stron projektu,
  3. Kolejny krok to Podsumowanie, gdzie wybieramy ilość sztuk, ewentualnie dodajemy swoje uwagi do zamówienia,
  4. W kolejnym czwartym kroku proszę wybrać sposób dostarczenia plików do druku: "Dostarczę zamówienie osobiście" - gdy nie macie Państwo połączenia z Internetem lub gdy jest ono zbyt wolne, albo niestabilne, "Chcę wysłać zamówienie przez Internet" – wtedy Państwa zamówienie i projekt zostanie przesłane do nas Internetem. W tym kroku trzeba podać także wszystkie Państwa dane kontaktowe,
  5. W kroku piątym trzeba wybrać miejsce dostawy (w kolejnym kroku wybiera się dopiero sposób dostawy).
  6. W kroku 6 należy wybrać rodzaj płatności i sposób zapłaty. Wybierając „Płatność on-line” przejdziecie Państwo do panelu płatności za pomocą portalu PayU, gdzie możecie zapłacić za zamówienie od razu. Wybierając „Przedpłata przelewem bankowym” możecie Państwo zapłacić zwykłym przelewem bankowym później, po przesłaniu zamówienia do nas. Z tym, że warunkiem rozpoczęcia produkcji przez nas jest otrzymanie zapłaty na konto i jej zaksięgowanie.
  7. Przejście do ostatniego, 7. kroku powoduje zebranie wszystkich informacji o projekcie w jeden zbiór plików, który zostanie do nas wysłany, a następnie wyświetli się Raport zamówienia, w tym momencie w dolnym prawym rogu ekranu komputera pojawi się pasek postępu przesyłania wszystkich danych związanych z Państwa zamówieniem. UWAGA: W tym czasie nie można wyłączać komputera i dostępu do Internetu - pasek postępu musi dojść do końca. W przypadku zaznaczenia w kroku czwartym „Dostarczę zamówienie osobiście” w ostatnim kroku pojawi się katalog, gdzie zapisane są pliki z Państwa zamówieniem. Proszę zapisać je na CD i przesłać do nas płytę.

Proponujemy zapisać w komputerze lub wydrukować Raport zamówienia. Może on być potrzebny Państwu w trakcie trwania realizacji zamówienia przez nasz serwis. W kontakcie z nami proszę posługiwać się numerem zamówienia widocznym u góry raportu.

Czas przesyłania zamówienia przez sieć internetową

Czas wysyłki zamówienia przez Internet jest zależny od szybkości Państwa łącza internetowego oraz od ilości przesyłanych danych (zdjęć). Przeważnie trwa to od kilku do kilkunastu minut.
Nasze łącze jest biznesowym łączem światłowodowym, symetrycznym o dużej przepustowości. Jest ono w stanie pobrać i wysłać nawet 1 giga bajt danych w ciągu minuty (16,67 Mb/s), dlatego największe znaczenie ma w tym momencie Państwa łącze. 
Proszę pamiętać, że większość łączy internetowych jest asynchroniczna, znaczy to, że prędkość pobierania danych na Państwa komputer jest kilku, a nawet kilkunastokrotnie większa niż danych z niego wysyłanych

Na podstawie dokumentacji firmy Orange w poniższej tabelce zostały przedstawione 
parametry poszczególnych łącz - są one bardzo zbliżone dla wszystkich operatorów:

Opcja usługimaksymalna szybkośćmaksymalna szybkość od komputeraminimalna przepustowość do komputeraminimalna przepustowość od komputera
do 128 kb/s1286412864
do 256 kb/s256128256128
do 320 kb/s3206432064
do 512 kb/s512128512128
do 640 kb/s640160640160
do 1 Mb10242561024256
do 2 Mb20482561133162
do 6 Mb61445122131297
do 10 Mb102401024998*/6312**1351/5662
do 20 Mb20000102410521540
do 40 Mb400004 00020015933
do 80 Mb800008 000400004027
*dotyczy wyłącznie abonamentów, którzy zawarli po 22 sierpnia 2012r. umowę 
lub aneks na usługę Neostrada
**dotyczy wyłącznie Abonentów, którzy zawarli przed 22 sierpnia 2012r. 
i nie dokonali modyfikacji po 22 sierpnia 2012r. umowę lub aneks na usługę Neostrada

Po czym wiadomo, że program zakończył wysyłanie projektu?

Podczas wysyłania zamówienia w prawym dolnym rogu ekranu pokazuje się komunikat z informacją o rozpoczęciu i zakończeniu wysyłania zamówienia oraz pasek postępu z procentowym zaawansowaniem wysyłania zamówienia. UWAGA! w tym czasie nie można wyłączać komputera, pasek postępu musi dojść do końca, pojawi się wtedy komunikat o zakończeniu wysyłania zamówienia. Do tego czasu nie możecie Państwo wyłączać komputera i zamykać połączenia z Internetem.

Problemy w przesłaniu zamówienia

Czasami zdarza się, że program ma problemy z wgraniem wszystkich plików na nasz serwer. Jest to spowodowane problemami połączenia z Internetem. Zdarza się tak gdy:

  • patrz wyżej czas przesyłania zamówienia,
  • połączenie z Internetem jest niestabilne (za słabe łącze Internetowe lub za dużo otwartych aplikacji używających Internetu w Państwa komputerze) – rozwiązaniem jest wysyłanie zamówienia w takiej porze, gdy Państwa łącze internetowe jest mało obciążone, a wszystkie inne aplikacje używające Internetu są pozamykane;
  • wyłączyliście Państwo komputer lub zakończyliście połączenie z Internetem przed wysłaniem wszystkich plików zamówienia - w ostatnim kroku zamawiania pliki zamówienia zostają wysyłane i wyświetla się raport zamówienia - w tym momencie w dolnym prawym rogu ekranu pojawi się pasek postępu przesyłania wszystkich danych związanych z Państwa zamówieniem. UWAGA: w tym czasie nie można wyłączać komputera, pasek postępu musi dojść do końca.

Jeżeli połączenie podczas wysyłania zlecenia zostało zerwane, zwykle pomaga ponowne uruchomienie komputera, który automatycznie ponowi wysyłanie.

Co zrobić gdy zamówienie trafi na serwer z błędami?

Aby raz jeszcze przesłać zamówienie przez internet należy:

  • otworzyć projekt ponownie w programie FotoPrintum
  • w pasku górnym, po prawej stronie wybrać zakładkę Zamów, a następnie Utwórz kopię projektu
  • następnie program zapyta czy utworzyć taki sam album jako kopię projektu, należy wcisnąć Tak
  • program skopiuje pliki zamówienia i utworzy kopię projektu
  • następnie proszę przejść raz jeszcze wszystkie kroki zamawiania, aż do kroku siódmego
  • poprzednio wpisane Państwa dane adresowe i wysyłki pozostały zapamiętane, nie trzeba ich wpisywać raz jeszcze, proszę tylko pamiętać o ponownym wybraniu rodzaju płatności i wysyłki
  • w przypadku jeśli wcześniej, przy wysyłaniu pierwotnego zamówienia opłaciliście je Państwo poprzez Płatność on-line lub przedpłatą przelewem, teraz podczas wypełniania zamówienia-kopii należy w opcjach płatności w kroku szóstym wybrać Przedpłata przelewem bankowym, aby program mógł zakończyć etap wypełniania zamówienia. Oczywiście nie musicie Państwo płacić raz jeszcze za wysłane zamówienie, które jest kopią.
  • po zakończeniu procedury zamawiania, po kroku siódmym w dolnym rogu pojawi się pasek postępu przesyłania. Musi dojść do końca. W tym czasie nie można wyłączać komputera.
  • kopia zamówienia będzie miała taki sam początek numeru jak pierwotne zamówienie, ale inną końcówkę.

Jeżeli zamówienie prześle się z błędami lub otrzymamy płatność do zamówienia, a zamówienie nie prześle się wcale, poinformujemy Państwa o tym mailowo lub telefonicznie.

Jeżeli pomimo prób przesłania zamówienia przez internet zamówienia nie prześle się na nasz serwer, proszę zapisać je na płycie CD i przesłać nam pocztą/ kurierem. Aby zapisać zamówienie na nośniku danych należy:

  • otworzyć je ponownie w programie FotoPrintum
  • w pasku górnym, po prawej stronie wybrać zakładkę Zamów, a następnie Utwórz kopię projektu - program zapyta czy utworzyć taki sam album jako kopię projektu, należy wcisnąć Tak
  • program skopiuje pliki zamówienia i utworzy kopię projektu
  • następnie proszę przejść raz jeszcze wszystkie kroki zamawiania lecz w kroku czwartym, gdy program zapyta się czy projekt ma być przesłany internetem czy zapisany na CD - proszę zaznaczyć Dostarczę zamówienie osobiście
  • poprzednio wpisane Państwa dane adresowe i wysyłki pozostały zapamiętane, nie trzeba ich wpisywać raz jeszcze, proszę tylko pamiętać o ponownym wybraniu rodzaju płatności i wysyłki
  • w przypadku jeśli wcześniej, przy wysyłaniu pierwotnego zamówienia opłaciliście je Państwo poprzez Płatność on-line, teraz podczas wypełniania zamówienia-kopii należy w opcjach płatności w kroku szóstym wybrać Przedpłata przelewem bankowym, aby program mógł zakończyć etap wypełniania zamówienia. Oczywiście nie musicie Państwo płacić raz jeszcze za wysłane zamówienie, które jest kopią
  • po zakończeniu procedury zamawiania, po kroku siódmym pojawi się katalog z plikami do zapisania na CD. Proszę zapisać pliki na CD i wysłać nam pocztą lub kurierem lub na serwer FTP
  • kopia zamówienia będzie miała taki sam początek numeru jak pierwotne zamówienie, ale inną końcówkę

Jaki jest termin realizacji?

Zaczynamy realizować Państwa zamówienie w momencie wpłynięcia pieniędzy na nasze konto lub przysłania potwierdzenia przelewu.  Trwa to około jednego dnia od momentu wysłania do nas pieniędzy. Standardowy czas wykonania zamówienia to 4-7 dni robocze. W okresie świątecznym i noworocznym, tj. od 1 grudnia do 31 stycznia, termin realizacji może wydłużyć się do 7-10 dni roboczych. Do tego dochodzą 2 dni na dostarczenie przesyłki przez kuriera lub do 7 dni dostarczenia przesyłki przez listonosza. Proszę uwzględnić to przy planowaniu i projektowaniu zamówienia.

Jak sprawdzić czy moje zamówienie zostało przyjęte?

Po otrzymaniu od Państwa zamówienia nasz system wysyła automatycznie mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia i informacją o parametrach technicznych produktu i płatności. Kolejne maile z informacją o statusie Państwa zamówienia wysyłane są na etapach zaksięgowania płatności, przygotowania do druku, druku i oprawy i wysyłki.

Jak sprawdzić status mojego zamówienia?

Aby sprawdzić proszę wejść na naszą stronę www.fotoprintum.pl Na dole strony znajduje się formularz umożliwiający sprawdzenie statusu zamówienia. Proszę wpisać tam numeru zamówienia oraz adres e-mail, który podaliście Państwo podczas składania zamówienia. Możecie Państwo także w każdej chwili wysłać do nas e-mail lub zadzwonić z pytaniem o postęp pracy nad zamówieniem. Nasi konsultanci chętnie udzielą odpowiedzi. Biuro Obsługi Klienta pracuje w dni robocze w godzinach 8-16, a w okresie od października do stycznia w dni robocze w godzinach 8-18.

Czy istnieje możliwość modyfikacji złożonego zamówienia?

Tak, możecie Państwo zmodyfikować zamówienie przed rozpoczęciem druku. Dotyczy to rodzaju produktu, ilości produktów, danych adresowych lub danych do wysyłki. W tym celu najpierw prosimy o kontakt w celu sprawdzenia postępu realizacji wysłanego wcześniej zamówienia - jeżeli nie zostało jeszcze przekazane do produkcji, można je zmodyfikować i wysłać do nas jeszcze raz. W celu modyfikacji zamówienia (grafiki lub/i danych adresowych, ilości, adresu wysyłki, etc.) prosimy o ponowne wygenerowanie zamówienia. W nowym zamówieniu możecie Państwo poprawić te dane. Nowe zamówienie wygenerujecie Państwo w następujący sposób:

  • proszę otworzyć wcześniej wysłane zamówienie w programie FotoPrintum (program podczas otwierania projektu poinformuje, że ten album został już zamówiony i wysłany oraz zapyta się czy mimo to go otworzyć),
  • w górnym pasku menu po prawej stronie trzeba wybrać zakładkę "Zamów", później "Utwórz kopię projektu", program utworzy nowy projekt na bazie starego,
  • w tym momencie proszę nanieść poprawki na projekt, a na końcu przejść raz jeszcze wszystkie kroki zamawiania, postępować jak przy poprzednim zleceniu – przejść wszystkie kroki zamawiania od pierwszego do siódmego.

Czy można anulować złożone zamówienie?

Tak, możecie Państwo anulować złożone zamówienia przed rozpoczęciem druku. W tym celu prosimy o informację mailową lub telefoniczną.

W jaki sposób można zamówić produkty?

Produkty można zamówić wchodząc na stronę www.fotoprintum.pl i pobierając darmowy program FotoPrintum do edycji i zamawiania produktów. W programie wybierzecie Państwo interesujący Was produkt, zaprojektujecie grafikę zgodnie z Waszym pomysłem i wyślecie do nas zamówienie za pomocą programu.

Jak długo zamówienie jest przechowywane w punkcie odbioru?

Zamówione produkty standardowo wysyłamy do Klientów kurierem lub pocztą niezwłocznie po wykonaniu. Zamówione produkty przechowujemy w magazynie tylko i wyłącznie w razie wybrania w zamówieniu odbioru własnego przez Klienta. Maksymalny czas bezpłatnego przechowywania to 3 miesiące. Po tym czasie naliczone będą koszty magazynowania w wysokości 1,00 zł + VAT 23 % za każdy rozpoczęty dzień magazynowania.

Czy można wysłać do Państwa płytę CD ze zdjęciami lub stworzonym albumem?

Przechodząc w programie FotoPrintum do etapu zamawiania możecie Państwo wybrać rodzaj dostarczenia do nas zamówienia. Preferowaną formą jest wysłanie zamówienia przez Internet, ale podczas zamawiania możecie Państwo wybrać także opcję wysłania do nas zamówienia na płycie CD (dotyczy to przypadków, w których z powodów problemów z Internetem lub słabego łącza nie możecie Państwo wysłać do nas zamówienia – patrz punkt Problemy w przesłaniu zamówienia). W tym celu na etapie zamawiania w kroku czwartym zamiast „Chcę wysłać zamówienia przez Internet” proszę wybrać „Dostarczę zamówienie osobiście”. Po zamówieniu pojawi się katalog ze spakowanymi plikami do zapisania. Proszę zapisać katalog na płytę CD lub inny nośnik i wysłać nam pocztą. Plik jest kodowany

Czy można zamówić jeszcze raz już zamówiony wcześniej Fotoalbum?

Tak, możecie Państwo zamówić taki sam produkt i projekt, jaki zamawialiście wcześniej. W tym celu trzeba wygenerować nowe zamówienie tego samego projektu w następujący sposób:

  • otwieramy w programie FotoPrintum projekt, który chcemy ponownie wysłać (program podczas otwierania projektu poinformuje, że ten projekt został już zamówiony i wysłany oraz zapyta się czy mimo to go otworzyć),
  • w górnym pasku menu po prawej stronie trzeba wybrać zakładkę "Zamów", później "Utwórz kopię projektu", program utworzy nowy projekt na bazie starego,
  • w tym momencie proszę postępować jak przy poprzednim zleceniu – przejść wszystkie kroki zamawiania od pierwszego do szóstego.

Czy jeśli po zrealizowaniu zamówienia skasowałem u siebie w komputerze projekt lub/i odinstalowałem program FotoPrintum, czy możecie Państwo wykonać zamówienia w przypadku potrzeby dodruku?

Tak, możemy wydrukować Państwa wcześniejsze zamówienie w przypadku jeśli skasowaliście je w swoim komputerze. Wszystkie zamówienia Klientów archiwizujemy przez okres 1 m-ca. W takim przypadku prosimy o wysłanie mailem pisemnego zamówienia z Państwa danymi adresowymi, danymi do wysyłki i informacją o produkcie (rodzaj albumu/kalendarza, ilość). UWAGA: Dotyczy to tylko zamówień, które chcecie Państwo dodrukować bez zmian w projekcie graficznym.

Zamówienia grupowe

Jak zrealizować zamówienie z kuponem akcji promocyjnej serwisów grupowych (np. Gruper, MyDeal, etc.)?

Zamówienia realizowane na podstawie zakupionych kuponów w serwisach grupowych realizujemy tak jak inne zamówienia. Z tą różnicą, że opłacacie Państwo tylko koszt wybranej przesyłki i/lub dopłacacie różnicę zamówionej ilości stron albumu w stosunku do ilości stron z oferty promocyjnej serwisu grupowego. Za każde dodatkowe 4 strony dopłata wynosi standardowo 6,00 zł. Przykładowo w ofercie promocyjnej album zawiera 40 str., a Państwo zaprojektowaliście w zamówieniu 48 str., to dopłata za dodatkowe 8 stron wyniesie 8 x 6,00 zł/4 str. = 12,00 zł. Ważne: w tytule przelewu za przesyłkę i dopłatę za dodatkowe strony proszę wpisać nr zamówienia i adres e-mail. Ważne: w uwagach w zamówieniu proszę wpisać nr kuponu serwisu grupowego (zamówienia, które nie zawierają w uwagach nr kuponu nie będą realizowane).

Czy można połączyć kilka zamówień realizowanych z kuponów akcji promocyjnych serwisów grupowych i wysłać jedną paczką?

Tak, możecie Państwo zrealizować kilka zamówień z kuponów akcji promocyjnej sprzedaży grupowej jednocześnie. Wyślemy je wszystkie jedną paczką. W tym celu proszę na etapie zamawiania, w kroku szóstym w opcjach przesyłki wybrać „Przesyłka łączona". Proszę opłacić koszt tylko jednej przesyłki, a w tytule przelewu wpisać numery wszystkich zamówień. Dodatkowo prosimy o przysłanie informacji mailem, jakie numery zamówienia należy ze sobą połączyć. Jedna przesyłka łączona dotyczy ilości maksymalnie 3 szt. albumów i 5 szt. kalendarzy Powyżej tych ilości , doliczana jest dopłata 5 zł do kwoty przesyłki wysyłanej Pocztą Polską. Cena przesyłki kurierskiej nie zmienia się bez względu na ilość.

Przesyłka

Czy można zamówić wysyłkę poprzez Kuriera?

Tak. Wysyłamy albumy za pośrednictwem firmy kurierskiej. Istnieje także możliwość odbioru osobistego w naszej siedzibie (patrz punkt - Czy można odebrać gotowe zamówienie osobiście? Co należy zrobić ?)

Jaki jest koszt przesyłki?

Koszt przesyłki pocztowej to 14,00 zł brutto, przesyłki kurierskiej 19,00 zł brutto i jest podawany w trakcie składania zamówienia. Istnieje też możliwość odbioru osobistego w siedzibie firmy (patrz punkt - Czy można odebrać gotowe zamówienie osobiście? Co należy zrobić ?) Podane koszty przesyłek dotyczą tylko obszaru Polski. Przesyłki zagraniczne wyceniane są indywidualnie.

Czy adres dostawy zamówienia może być inny niż adres podany w zamówieniu?

Tak. Na etapie zamawiania, w kroku piątym proszę podać adres dostawy jeśli jest inny niż Państwa adres z zamówienia.

Czy można odebrać gotowe zamówienie osobiście? Co należy zrobić?

Tak, można odebrać gotowe zamówienia osobiście. W tym celu na etapie zamawiania w kroku szóstym proszę wybrać „Odbiór własny”. Gotowe zamówienie będzie czekało na Państwa w siedzibie naszej firmy - Sonar Sp. z o.o., ul. Kostrzyńska 89, Gorzów Wielkopolski.

Płatności

Czy pobranie i zainstalowanie programu wiąże się z opłatami?

Pobranie i instalacja programu jest całkowicie bezpłatna, w odróżnieniu od niektórych portali , które pobierają opłatę za tzw. inicjację sesji. Nasz program możecie Państwo dowolną ilość razy pobierać i instalować na różnych komputerach bez żadnych kosztów. Opłata jest pobierana jedynie za wykonanie produktu zleconego nam za pośrednictwem naszego programu. Można na etapie projektowania wiele razy podchodzić do jednego projektu!

Jakie są dostępne formy płatności?

Płatności możecie Państwo dokonać jako przedpłaty przed rozpoczęciem realizacji zlecenia na dwa sposoby:

  • w trakcie składania zamówienia poprzez serwis płatności online PayU.pl
    PayU
  • po zakończeniu składania zamówienia zwykłym przelewem bankowym

W tym celu należy wybrać odpowiedni rodzaj płatności podczas etapu zamawiania w kroku szóstym.

Dlaczego wartość zamówienia jest inna niż oferowana w tym czasie cena promocyjna?

Wartość zamówienia złożona poza okresem promocyjnym obejmuje ceny standardowe umieszczone w cenniku. Należy poprawnie sprawdzić datę wysłania zamówienia, czy jest ona zgodna z terminem promocji.

Ile kosztują wasze produkty?

Aktualne ceny podane są na naszej stronie www.fotoprintum.pl przy każdym produkcje, a także podczas składania zamówienia za pomocą programu FotoPrintum.